Linie Emirates zwiększą ilość miejsc na bezpośredniej trasie Dubaj-Auckland dzięki Airbusowi A380

150x110

Powodem zmiany samolotu na większy jest popularność bezpośredniego połączenia z Auckland

Piątek, 24 czerwca 2016 r. – Dubaj, ZEA: Po niespełna roku linie Emirates zastąpią Boeinga 777-200LR na bezpośredniej trasie Dubaj-Auckland samolotem A380.

Dwupokładowy A380 – flagowy samolot Emirates – rozpocznie loty na najdłuższej trasie świata 30 października br. Przewoźnik obsługuje połączenie od 1 marca, a oprócz tego realizuje trzy codzienne loty A380 z Auckland do Dubaju z przesiadką w Australii oraz codzienne połączenie obsługiwane przez Boeinga 777-300ER z Christchurch.

Rejs nr EK448 z Dubaju zaplanowano na 10.05 z lądowaniem w Auckland następnego dnia o 11.10 (czasu lokalnego). Natomiast rejs nr EK449 z Auckland zaplanowano na 21.15 z lądowaniem w Dubaju następnego dnia rano o 5.35 (czasu lokalnego), skąd pasażerowie mogą udać się w dalszą drogę do 39 kierunków w siatce połączeń Emirates w Europie oraz innych miejscowości w Azji Zachodniej, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Lot zapewnia także połączenie w obie strony z 10 kierunkami obsługiwanymi przez samolot A380, dzięki czemu pasażerowie będą mogli odbyć całą podróż z Auckland do Europy na pokładzie flagowej maszyny Emirates.

Pasażerowie lotu inauguracyjnego na początku marca polecieli z Dubaju do Auckland na pokładzie A380. W ten sposób przewoźnik uczcił rozpoczęcie bezpośrednich rejsów na trasie, jednak później loty były realizowane przez Boeinga 777-200LR.

Linie Emirates są największym operatorem A380 na świecie, dysponując obecnie 80 maszynami tego typu. W ubiegłym miesiącu przewoźnik złożył nowe zamówienie na dwa nowe samoloty A380, których dostawa ma nastąpić w czwartym kwartale 2017 roku. Tym samym liczba zamówionych maszyn wynosi 64.

Obecnie samoloty A380 Emirates obsługują 40 kierunków na całym świecie – co czwarty kierunek w siatce połączeń pasażerskich przewoźnika. Od 1 lipca tego roku kolejnym kierunkiem obsługiwanym przez A380 będzie Wiedeń.


dostarczył infoWire.pl